Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jochem en Koen - WaarBenJij.nu Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jochem en Koen - WaarBenJij.nu

Sydney

Door: Koen en Jochem

Blijf op de hoogte en volg Jochem en Koen

05 Januari 2013 | Australië, Sydney

Goedemorgen allemaal,

We zijn nu sinds een paar dagen in de wereldstad Sydney. Een geweldig grote stad met veel bezienswaardigheden.. we zullen even kort vertellen wat we tot nu toe al meegemaakt hebben:
Donderdag 20:40 landden we op Sydney Airport. Toen we langs de douane kwamen merkten we meteen hoe streng ze waren in de controle voor bijvoorbeeld het eten wat je mee neemt of de medicijnen die je mee hebt. Na zoveel mogelijk weggegooid te hebben mochten we toch ons verwachtte droomland in. We zijn met de trein richting ons hostel gegaan, wat prima te doen was. Toen we uitcheckte bij de trein, lichtelijk onhandig (op onze manier dus), kwamen er gelijk twee mensen naar ons toe die zagen dat we niet helemaal wisten waar we naar toe moesten, we werden belaagd met een spraakwaterval, maar vonden alles goed zolang we maar bij ons hostel kwamen. Ons hostel is als een oud studentenhuis, iedereen is s'avonds voor het hostel aan het drinken en chillen, dus zag er cosy uit. Na ingecheckt te hebben, hebben we in een sportcafe ' een piepke gepakt' om van de schrik te bekomen. Vrij snel daarna zijn we gaan slapen. We liggen met zes andere (jongens en meisjes) op de kamer. Prima kamergenootjes. Twee zuipgrage Duitsers en een paar kibbelende Britten. En op het balkon zitten onze maatjes, de kakkerlakken (en niet te zuinig).

Vrijdag:
Vrijdag vroeg wakker door de brandende zon in onze kamer, maar niets hield ons tegen Sydney te gaan verkennen. Na karig ' Free Breakfest' hebben we de trein gepakt naar het centrum (want ons hostel zit in het uitgaancentrum van Sydney). Toen we de trein uitkwamen zagen we hoe immense en mooie stad Sydney is. Het contrast tussen de vele mooie parken en de vele wolkenkrabbers geeft mooie plaatjes (kijk pictures). We hebben gepicknickt in het park tussen de tropische planten en dieren en ons eerste draakje gezien (zie foto). Daarna zijn we door de botanische tuinen richting The Opera House gegaan. We kenden The Opera House uiteraard alleen van de plaatjes, maar in het echt was hij zeker zwaar indrukwekkend! Nadat Jochem hem van alle kanten op de foto heeft gezet (ouwe japannert), zijn we rustig terug richting ons paradijselijke hostel gegaan om ons vervolgens klaar te maken voor The Chemical Brothers die die avond in Club Home Sydney een feestje zouden bouwen. We hebben ons meteen aangepast aan de cultuur en de nationale backpackers drank gekocht, genaamd; Goon. Dit is een soort slechte witte wijn, maar wel de goedkoopste manier om iets te drinken voor het stappen. De smaak viel ons alles behalve tegen. Hierna vertrokken we richting de kust om de club te zoeken, die ons once again door twee aardige aussie girls werd gewezen. Club Home Sydney is de grootste nachtclub van Sydney met glazen wanden en dus een panoramisch uitzicht op de haven. Oftewel redelijk awesome. Na een goed feestje en drie veel te dure biertjes gingen we terug naar het hostel om lekker te gaan slapen.

Zaterdag:
na lekker in de hitte uitgeslapen te hebben zijn we de stad weer ingegaan om de harbour bridge te beklimmen, een immens grote maar stiekem toch best lelijke brug als je er op loopt. Aan het einde van de brug hebben we fish and chips gegeten. Was gewoon lekkert. Hierna hebben we overdreven lang twee rondjes gevaren op de Ferries die als watertaxi in de haven van Sydney varen. Een mooie manier om van A naar B te komen. We zijn The Opera House nog ingeweest, maar konden niet heel veel zien, want veel was afgezet. Op wellicht het mooiste terrasje van Sydney hebben we voor maarliefst 9 Dollar (8 Euro) een Corona mogen nuttigen. Beste Corona ooit dus!! (Check foto met onze vrinden ' Opa en Oma' naast ons, hip terras dus!). We hebben de eer gehad een waardeloze eenwielers show op de boulevard van een kansloze straatartiest te bewonderen, die na ieder applaus moest zeggen ' Only one person cares'. Ook hebben we een didgeridoo op techno muziek mogen horen spelen en een aantal boomerangs gezien. The Australian good life hebben wij dus mogen aanschouwen haha! Hierna terug naar het hostel om een rustig avondje te doen, omdat we waarschijnlijk toch een kleine jetlag hebben mogen ervaren.

Zondag (vandaag)
Er staat een rustig dagje op het programma om ons voor te bereiden op het vervolg van de reis, we moeten namelijk dinsdag ochtend het hostel verlaten en dan gaat de reis door richting Byron Bay.
Plannen voor morgen zijn ' The bleu mountains' met een mede backpacker uit het hostel, en dinsdag gaan we dus proberen weg te komen uit Sydney want dan worden we uit onze kamer geknikkerd.

We love ya all! Tot volgende week! Bij de nieuwe update van onze adventures! xx

• 06 Januari 2013 - 09:17

Jos:

Heren,

Dat klinkt als een goede start van de vakantie! Je hebt toch wel de toiletten van het opera house gezien!!
    Alvast veel plezier in Byron Bay, tijd om te gaan surfen daar.

Groeten Jos

• 06 Januari 2013 - 09:21

Jos:

Mocht je vanuit Bayron Bay nog leuk uitstapje willen/kunnen: Nimbin

• 06 Januari 2013 - 10:53

Willemien:

Hallo boys,
    jullie zijn goed bezig, prachtig reisverslag, (ook leuk voor straks om terug te kijken)
    Geniet groetjes Willemien

• 06 Januari 2013 - 12:28

Irene En Cees:

Hoi mannen, erg leuk verslag. Ook erg leuk die foto's om een indruk te krijgen van wat jullie allemaal tegenkomen. We haden via de app al leuke foto"s gezien ( blijf dat vooral doen, is erg leuk). Geniet van alles wat je mee maakt en leuk dat wij mee mogen genieten. Liefs Cees en Irene

• 06 Januari 2013 - 12:34

Iris:

Ha Jonges,

Super leuk om te lezen wat jullie allemaal doen en zeer herkenbaar allemaal! :) we zijn benieuwd hoe jullie de blue mountains hebben gevonden, wij waren erg onder de indruk! Geniet er nog lekker van!
    Liefs Tim en iris

• 06 Januari 2013 - 12:40

Anna:

koentje en jochem! wat ben ik jaloers en krijg ik zoveeel kriebels van herinneringen!
    zo te horen hebben jullie meteen een goede start te pakken! mooie foto's ook!
    haha 8 euro corona, tja dat is even wennen !

vergeet Manly beach niet, mochten jullie nog tijd hebben! is echt de moeite waard!
    havefun!

xxxx

• 06 Januari 2013 - 14:26

Trudy En Karel Van Elk:

Hoi Luitjes,

Erg leuk om jullie te volgen op reis. Geniet ervan !

• 06 Januari 2013 - 14:53

Albert & Bernadette:

He Boys
    Alles is hierboven al gezegd!
    Ziet er goed uit, lekker warm ook. Hier is het fris maar op dit moment droog !
    Ga zo door veel plezier en GENIETEN GENIETEN!!! Mooie indrukken/foto's!
    Zien wij tenminste ook wat van het land!

Kusssss papa mama

• 06 Januari 2013 - 14:57

Mama:

Sydney tijd:00.57 uur Lekker slapen
    Liefzzzzz

• 06 Januari 2013 - 20:24

Marcorette En Maikel:

Wat een indrukken en wat een mooie foto's!
    Jullie zullen je niet snel vervelen, denken we.
    Heel veel plezier met jullie volgende bestemming, waar wij zeker
    van mee zullen genieten.
    Liefs, M&M

• 07 Januari 2013 - 17:42

Henk En Ria :

hoi jongens erg leuk omdit zo te volgen mooie foto zo te zien genieten jullie ervan .vanaf hier heel veel plezier en jo voor jou een dikke pakkerd xx

• 07 Januari 2013 - 23:28

Mark De Laat:

Hoi mannen
    Ziet er allemaal perfect uit (vooral de fish en chips). Jammer dat jullie de miezer en 8 graden hier moten missen! Maar ja je kunt niet alles hebben. Nog heel veel plezier en succes.

• 08 Januari 2013 - 21:03

Marian:

Hoi jongens,
    Leuk om jullie te volgen. Bij ons ook alles goed. Nog niet op orde, maar vast klaar als jullie terug komen! Geniet van het mooie weer en alles wat op jullie pad komt. Wij blijven jullie volgen. Groetjes van de Logtjes

• 09 Januari 2013 - 00:08

Ans Liiefrink-Rutjes:

Hallo Jongens
    Leuk om jullie reisverslag te lezen ,geniet van deze mooie vakantie .Het is een prachtig land groots en een hele mooie natuur.Goede voortzetting van de reis.
    Groetjes Martin en Ans.

• 09 Januari 2013 - 00:45

Chris B.:

Mooie pics! Niet voor niks een nieuwe camera jochem :)

Have fun op jullie avontuur!!

Groeten

• 09 Januari 2013 - 19:00

Oma Threes:

Ik heb gelezen dat je het heel erg naar je zin hebt.De kakkerlakken zijn iets minder. Maar als je moe bent slaap je door de kakkerlakkeen heen.Jammer dat de consumpties zo duur zijn. Maar ja dat houd je scherp dan word je ook niet dronken. Ik wens je een hele goede reis naar het volgende adres maar let goed op het weerbericht(branden).liefs oma

• 09 Januari 2013 - 20:28

Caroline:

Ha die koe en Jochem, goed om te lezen dat jullie een goede start hebben. Heel veel plezier en avonturen. Ik deel met oma d zorgen om de branden :)
    Liefs Caroline

• 09 Januari 2013 - 21:42

Richard En Brigitte:

Klinkt goed allemaal. Hou je hoofd koel en je voeten warm (zal wel lukken).
    groeten uit een miezerig Nederland
    Richard en Brigitte

• 09 Januari 2013 - 22:23

Fanny:

Ha neefje,

Leuk om op de hoogte te zijn van wat je allemaal mee maakt... Ben stiekem wel jaloers...
    Maak er in ieder geval een gezellige tijd van, maar dat zal wel goed komen!
    Groetjes uit Milsbeek

PS iets te merken van de bosbranden?

• 10 Januari 2013 - 10:58

Stijn De Laat:

He mannen, ziet er awesome uit! Kan jullie natuurlijk niet naar bed laten gaan zonder eerst het cliché boekje aan te halen; geniet er nog van, voor je het weet ben je terug ;) (want zo is het wel) Enjoy!

• 10 Januari 2013 - 22:23

Jan En Els Rutjes:

Hoi Jochem en Koen,

Leuk hoor om zo op de hoogte te blijven van jullie belevenissen.
    Geniet van het land en de dingen die jullie tegenkomen.

Groetjes van Jan en Els