The Blue Mountains - Reisverslag uit Katoomba, Australië van Jochem en Koen - WaarBenJij.nu The Blue Mountains - Reisverslag uit Katoomba, Australië van Jochem en Koen - WaarBenJij.nu

The Blue Mountains

Door: Jochem en Koen

Blijf op de hoogte en volg Jochem en Koen

10 Januari 2013 | Australië, Katoomba

Hey mates!

Hierbij onze tweede update van onze reis vanuit The Blue Moutains.

Zondag:
We hadden een rustige dag geplant. Echter hebben we toch een hoop gedaan. We hebben onze reis voor de aankomende week gepland, bij een reisbureau voor backpackers en zijn hierbij geholpen door een hele lieve Australische schone. Ook hebben wij hier ons vervoersmiddel voor de komende tijd vastgelegd, een touringbus die ons helpt bij het bezichtigen van de Eastcoast. Flink wat duiten lichter zijn we richting de ferries (veerboten in de haven van Sydney) gegaan en hebben onderweg een boom vol kleurrijke papegaaien mogen bewonderen. Met de ferries zijn we naar Manly Beach gegaan en hebben daar met een lekker biertje heerlijk gechillt en hebben genoten van de ambiance. Op de terugweg naar het hostel hebben we per ongeluk een pak Goon (4L) gekocht en eenmaal aangekomen in het hostel bleek hij half leeg te zijn (we denken dat hij lekte;)). In het hostel nog een gezellig avondje gehad met onze kamergenootjes op het balkon.

Maandag:
Maandag zijn we op tijd opgestaan voor het Free Breakfast, net niet op tijd genoeg dus, alles was weg. Leuk... Dus maar een lekker broodje gekocht, met tappenade en de goedkoopste pasta die er was. Achteraf bleek waarom, bananenchocopasta. Goede chemische combi, niet dus!! Vervolgens zijn we naar Bondi Beach gegaan, want je kunt Sydney niet verlaten zonder Bondi gezien te hebben. Daar een duik genomen in het azurblauwe water, met de korte broek, want we waren uiteraard de zwembroeken vergeten. Vanalles gezien, onder andere krabben gevangen en het kleine broertje van de Berlijnse muur bewonderd (mooie muurschilderingen). Lekker dagje en vervolgens lichtelijk verbrand terug naar het hostel gegaan. s' Avonds weer leuk avondje in het hostel gehad.

Dinsdag:
We moesten optijd uitchecken en zijn we met de trein richting Katoomba (stadje in the blue mountains) gegaan. Klaar voor het tweede deel van de reis, lekker de natuur in. De eerste dag hebben we weinig bezichtigd en ons opgeladen voor dag numero twee. We hebben leuke mensen ontmoet in het hostel, veel Nederlanders ook, waarmee we een lekker wijntje hebben genuttigd in de zon op een dakterras.

Woensdag:
We zijn op tijd opgestaan om zonder gids The Blue Mountains te ontdekken. Aangekomen op het uitkijkpunt viel ons meteen de immense omvang van deze jungle op. Het woud heeft de zelfde omvang als ons magnifieke buurlandje Belgie, dus dat zegt genoeg. Na een overhitte tocht langs de bergwanden kwamen we aan op een van de toeristischere trekpleisters van The Blue Mountains (de Japanners liepen je bijna onder de voeten). Hier zijn we met een soort achtbaanritje afgedaald om dieper de jungle in te gaan. Echter was hier door het vele toerisme niks, nopes, nada te zien aan ongerepte natuur of leuke dieren. Dus onze zuurbespaarde centen over de balk gesmeten. Hierna zijn we weer terug naar ons hostel gewandeld om gebruik te maken van de enorme en perfect georganiseerde keuken. Op het menu stonden gebakken aardappeltjes met worstjes, spinazie en zure mayonaise. Die avond gekaart en gepoolt in de lobbie van het hostel onder genot van het drankje omdat het kan.

Vandaag (donderdag):
Vandaag met een jongen uit het hostel weer The Blue Mountains ingetrokken. Deze fijne vent (genaamd Peter) wist nog wel een mooie route door de ongerepte natuur voor ons. Hij bleek niet gelogen te hebben! We hebben echt een topdag gehad. Alles bij elkaar zo'n negen uur gelopen en geen zolen meer over, maar dat was het dan ook meer dan waard. Door een berg (een van de hoogste punten in de valei) te beklimmen, hebben we kunnen genieten van een goddelijk uitzicht over het woud (check de foto's)! Koen vond het niet heel plezant om de berg te beklimmen, door de hoogtes, maar Jochem heeft hem met zijn woudloperservaring doorheen getrokken. Na een high five bovenop zijn we weer richting het hostel gegaan om daar een bak lasagna van 2,1 kilo in vijf minuten naar binnen te schuiven. Nu zitten we dit bericht te schrijven en zijn er meer dan klaar mee. Zin in wijn again!!

Dus in het kort:
Morgen uit checken en op naar Byron Bay!! # Sin an

Ps. Kreet van medewoudloper tijdens het zoeken naar spannende reptielen of spinnen: " HE FACKED A SPIDER IN HIS NATURAL HABITAT". hiiiilllllaaaaaaaarissch.
Pps. "Only one person cares" (zie vorige bericht).

• 10 Januari 2013 - 11:08

Annnaaaa:

hahahahahahahaa heerlijk

• 10 Januari 2013 - 12:11

Joosttieee:

Goed leven door Jochem en Koen. Lang leve de zelfontspanner camera <3

• 10 Januari 2013 - 13:16

Marcorette En Maikel:

Woh, wat mooi zeg en inderdaad wat hoog!!
    Pas goed op jullie zelf en have fun!

• 10 Januari 2013 - 16:20

Sanne:

Top mannen! klinkt alsof jullie je goed vermaken!!! en moooie foto's! super! enjoy liefs sanne

• 10 Januari 2013 - 18:17

Bram:

Haha te moooi boysss! Leuk verhaal geschreven en leuke foto's gemaakt! Nog even een tip: Ga ook vooral surfen daar in Byron Bay, dat zijn jullie waarschijnelijk ook van plan! Ik weet namelijk uit ervaring over Australie dat het perfect is daar, kijk geregeld televisie! Hangt natuurlijk wel een beetje af van de surflerares hoe perfect! Zag laatst op Film 1 namelijk echt een hele kundige en goed gevormde surflerares voorbij komen! Dus kijk eerst goed rond bij verschillende surfschooltjes. Maar goed, genoeg kletspraat! Moeilijk veel plezier daar, geniet en je weet wat ze zeggen hè: YOLO!!!!!! kus

• 10 Januari 2013 - 18:58

Albert & Bernadette:

He jongens!!
    Erg leuk verslag met mooie foto's!!
    Goed dat jullie ondanks de warmte toch lekker er op uit gaan, daar ben je per slot van rekening ook voor op reis gegaan!
    Al veel indrukken zo de eerste week.
    We volgen jullie op de voet!

Kuzzzzzz

• 10 Januari 2013 - 21:38

Irene & Cees:

Mooi hoor boys die Blue Mountains, leuk om wat mee te krijgen van wat jullie allemaal doen, zien, en eten! Vooral veel groente! Ook leuk om wat te zien van de fauna! Pas op als het wat groter wordt, er zijn hagedissen van een meter of 2 zag ik op internet :-) Veel plezier alvast in Byron Bay, we zijn benieuwd of jullie op de plank kunnen blijven staan!? Eerst surfen en dan pas de goon niet andersom!

groetjes XXX

• 10 Januari 2013 - 21:42

Jos:

Looking goooddd!!!!!

• 11 Januari 2013 - 19:00

Suze:

Hallo jongens wat een leuke reisverslagen
    geniet er verder nog van
    groetjes Ignaas en Suze

• 12 Januari 2013 - 11:29

Jacqueline Rikken:

Hallo jongens, wat een leuke verslagen en mooie foto's! Jullie vermaken je uitstekend, al een leuk concert meegemaakt, het prachtige landschap, wat hebben jullie al veel beleeft in zo'n korte tijd!
    Kijk uit naar het volgende verslag. Koen en Jochem geniet ervan, mooie reis!

Groetjes Jacqxxx

• 12 Januari 2013 - 18:10

Ria En Henk :

hoi jongens wij vinden het erg leuk om jullie zo te kunnen blijfen volgen heel veel plezier en geniet ervan groetjes henk en ria xxxx

• 12 Januari 2013 - 21:10

Ton En Astrid:

Zo te zien en te lezen hebben jullie het tof. Groet ton en Astrid

• 13 Januari 2013 - 20:28

Timo:

Ziet er goed uit boys! Veel mensen ontmoet hoor ik al, veel vet! enjoy

• 15 Januari 2013 - 16:36

Maria En Hans:

Hallo jongens
    Ik lees wel dat dit een heel bijzondere ervaring voor jullie is .Geniet er maar van.

Lieve groetjes van ons

• 17 Januari 2013 - 14:09

Leo En Diny:

Hallo Jochem en Koen,

Wij hebben met veel plezier jullie verhaal gelezen. Geweldig. Geniet nog heel veel en wij blijven graag op de hoogte. Lieve groetjes van ons!!