Byron Bay/ Surfers Paradise - Reisverslag uit Surfers Paradise, Australië van Jochem en Koen - WaarBenJij.nu Byron Bay/ Surfers Paradise - Reisverslag uit Surfers Paradise, Australië van Jochem en Koen - WaarBenJij.nu

Byron Bay/ Surfers Paradise

Blijf op de hoogte en volg Jochem en Koen

18 Januari 2013 | Australië, Surfers Paradise

Hello everybody,

Jullie liggen nu allemaal lekker op een oor, terwijl wij zo weer het strand op gaan zoeken... maar dat terzijde...

Vandaag weer even een update van de afgelopen dagen.

Vrijdag 11 januari: we zijn vertrokken uit de Blue Mountains, op naar een nieuw avontuur. Met de trein terug richting Sydney om vervolgens een paar uurtjes te chillen in het park en te wachten op onze bus die om 7 uur s'avonds zou vertrekken richting Byron Bay. In het park hebben onszelf getrakteerd op ons favoriete Australische maaltje: Fish and Chips. Heerlijk! Daarna de bus in voor ongeveer 12 uur, de hele nacht gereden dus, in een extreem confortabele bus met alles erop en eraan... NOT! Dus zwaar gebroken kwamen we de volgende ochtend aan in Byron Bay.

Het is nu dus zaterdag:
vanuit de ene bus konden we gelijk in een ander klein busje stappen dat ons naar ons nieuwe thuis bracht, wat n luxe! De aankomende vier dagen zitten we hier met elkaar opgescheept. Die zelfde middag werden we gelijk hartelijk ontvangen met een uitnodiging voor een potje Beachvolleybal. Het bleek echter wel snel dat het er redelijk serieus aan toe ging en dat ik (koen) er niet veel van bakte omdat ik meer ballen tegen mijn hoofd en borst kreeg dan ik terug sloeg over het net, en ik (jochem) hield onze vaderlandse eer nog redelijk hoog door middel van n goede service (hiij was in ieder geval over het net ;)) 'S avonds een poging gedaan onzelf te trakteren met een luxe barbeque in het hostel voor $10 p.p. met inbegrepen een koud pilsje! Maar het koude pilsje was dan ook het enige dat goed was. Die avond nog wat live muziek mogen aanschouwen, wat ook inbegrepen was bij de barbeque, maar als je niet mee deed aan de barbeque kon je de muziek ook gewoon horen. Dus $10 lichter voor nop.. haha. Die avond wel wat Geakko's leren kennen. Gezellige mensen met leipe verhalen of lui die luidkeels mee aan het zingen waren met de live muziek zonder enige schaamte.. Genoeg gelachen dus, prima dagje zeggen wij.

Zondag:
Fietsjes geleend van het hostel en er heerlijk op uit getrokken, richting The Lighthouse, een mooie vuurtoren op het meest oosterlijke puntje van Australie! Hier hebben wij genoten van oneindig zee uitzicht en een puike zak chips. Aangezien we de heenweg een fixe klim hadden, kregen we nu een flinke afdaling cadeau. Vervolgens de supermarkt opgezocht om onszelf wederom een koningsmaal te bereiden. Sowieso
beter en goedkoper dan die pauper bbq van de dag ervoor. Die avond kregen we een Free Entry bandje voor 'Woodeys' en zijn daar naartoe geweest met wat mensen uit het hostel, we waren de enige, maar toch een gezellig avondje gehad.

Maandag:
Onze eerste Australische regendag. Beetje rustig aan in het hostel gechillt, spelletjes gedaan en old school wordfeud gedaan (scrabble), in het engels ging het ons echter tegen alle verwachtingen in niet zo goed af, haha. Die avond een drankspelletje gedaan, 'Ring of fire'. Naarmate de avond voorderde steeds lastiger, wij hebben ook het idee dat iedereen hier zijn eigen regels maakt. Dus voor ons goud eerlijke Hollanders nog lastiger!

Dinsdag:
In het hostel bodyboards gehuurd (ook gratis) om onze eerste bijna surf ervaringen op te doen. We hebben zo'n idee dat we er wel geld mee kunnen verdienen. Alleen laat Jochems ' surfcaps' ons nog in de steek. Die avond de laatste avond in Byron Bay. En om dat te vieren of om erom te rouwen moesten we daar maar op drinken, want dat hadden we nog niet gedaan.

Woensdag:
Dezelfde confortabele bus weer gepakt richting Surfers Paradise. Halverwege de reis vertelde de bus chauffeur trots dat we zojuist (vanaf precies dat punt) 1 uur langer te leven hadden.. De klok kon dus weer een uurtje terug. En 1 uur extra genieten van Aussie.
Surfers is een mooie stad met hoge gebouwen en ons hostel staat in een rijke buurt. Toen we de straat van het hostel in liepen, liepen onze verwachtingen dan ook hoog op, tot dat we midden tussen de villa ons krotje zagen staan. Zelfde middag nog genoten van nog hogere golven dan in Byron en s'avonds een beetje de stad verkend en gechillt op het strand.

Donderdag:
Een mooie dag, een gelukzalige dag, een gedenkwaardige dag. We hebben bij 'Peterpan', de travel specialist voor backpackers in Aussie een pakketje geboekt. We zullen jullie niet te lekker maken, dus hier volgen wat dingen die op de planning staan:
- Twee dagen Brisbane
- Drie dagen met een kano door het tropische regenwoud met overnachtingen in het tropisch regenwoud
- Twee dagen Noosa + eerste surfles.
- Rainbow Beach voor twee dagen bewonderen
- Fraser Islands, het grootste zandeiland van de wereld met dingo's (deze staat op de werelderfgoedlijst). Een jeepsafari, waarbij we zelf mogen rijden
- 1770, een plaatje boven Fraser Island, en hier onze tweede surfles
- Airlie Beach, zelf proberen te surfer
- De Tongarra, een 20 persoonse party en chillboot, om de whitsundays te verkennen. Hiervanaf gaan we duiken en snorkelen.
- Magnetig Islands, twee overnachtingen hier en snorkelen.
- Op naar eindbestemming voor de oostkust: Cairns, dicht bij een enorm tropisch regenwoud, in een partyhostel genaamd Gilligans (zoek maar op).
Dus.......
Alleen nog betalen.....
In de avond hebben wij aan het strand onze grote vriend Goon weer mogen proeven en rustig aan, aan het strand van het kabbelende water genoten. Ook hebben wij een visser een pijlstaart rog zien vangen, en uiteraard heeft Jappanert Jochem hem op de feuteu. Dat is de rog die onze discovery vriend Steve Irwin het leven heeft gekost. Ons niet dus. Dus wij zijn ietwat stoerder en sterker. De roggen komen echter alleen snachts iets dichter bij de kust, 'So no worry's' en ' No skinny dipping in the dark'.

Genoeg geluld voor vandaag, we zijn er helemaal klaar mee, basta.
Fotootjes volgen nog vandaag of morgen, maar jullie liggen toch te tukken dus...

Groetjes, Loves and kisses,

Jochem en Koen.

Ps. " HE FACKED A SPIDER IN HIS NATURAL HABITAT".
Pps. "Only one person cares".

• 18 Januari 2013 - 09:28

Jos & Juud:

Heren,

Zozo jullie denken, we zitten er maar drie maanden dus we moeten het er van nemen! Al heel wat ondernomen zo te lezen. Wij zitten lekker op kantoor te genieten van het koude weer en ons te verlekkeren aan jullie warme liefdevolle gezellige vol alcohol zittende verhalen!

Het valt ons mee dat je op de foto nog geen bierbuik hebt gekregen trouwens!

Wij gaan weer aan de koffie...ik bedoel aan het werk!

• 18 Januari 2013 - 10:54

Jan En Els Rutjes:

Mooi jullie reisverslagen, wij genieten hier mee! Groetjes van Jan en Els

• 18 Januari 2013 - 11:42

Marcorette En Maikel:

Hoi jongens,
    Gezellig verslag, ik 'zie' jullie gewoon genieten.
    Mooie plannen in het vooruitzicht, zo te lezen.
    Jullie komen de aankomende drie weken wel weer door.
    Hier, is het koud en mooi wit.
    Tot schrijfs! M en M

• 18 Januari 2013 - 13:02

Willemien:

Hallo Koen en Jochem,
    Het reisverslag is lekker gedetailleerd en samen met de foto's kan ik best een goeie indruk krijgen van jullie belevenissen en zie dat jullie volop genieten. Ga zo door, Lieve groet Willemien

• 18 Januari 2013 - 20:51

Toos Jan:

Hallo Jochem en Koen.
    Ook wij genieten volop van jullie reisverslag.
    Super ervaring prachtig.
    Dit is echt genieten toch ?? voor jullie.

Groetjes en een dikke knuffel

• 19 Januari 2013 - 10:40

Albert Bernadette Pama:

Hallo jongens
    Eindelijk het hele verslag rustig gelezen.
    Ziet er wel heel tof uit. Soms verwachten jullie er meer van en dan valt het wat tegen (bv de BBQ) maar ja een kleinigheidje hè , dat hou je toch. Mooie foto's we volgen jullie op de voet.
    Maar zoals we kunnen lezen gaat er de komde dagen weer heel wat gebeuren, leuk vooruitzicht en zeker bij die temperaturen. Heerlijk in het water snorkelen eventueel duiken en surfen.
    Wij hebben hier de verwarming maar weer wat hoger gezet, zeer koude wind.
    Ik ga maar eens lekker overhemden strijken, heerlijk weekend gevoel :)
    Vanavond Pronkzitting en bekendmaking van he Boerenbrullefpaer. Wie gaat het worden dit jaar.
    Hopen dat het een leuke avond wordt.
    Voor jullie heerlijke dagen toegewenst, geniet ervan maar maak het niet te duur want jullie mogen (moeten) nog 2 1/2 maand!!
    Liefs knuffels groeten Papa mama!!

• 20 Januari 2013 - 13:00

Diny En Ton :

Hoi hoi, wat leuk om jullie te volgen, wat een druk afwisselend programma, geweldig.
    Het sneeuwt hier nu en het is goed koud, dus geniet van de prachtige reis.
    Groetjes Diny en Ton.

• 22 Januari 2013 - 09:13

Timo:

Boys,
    Duidelijk dat jullie het naaar je zin hebben ;)! Aan jullie drank gedrag te merken valt die
    alcohol tax ook wel mee!!
    Heerlijk die trip, en dan eindelijk de surf lessen waarvoor koen naar aussie is afgereisd!!
    Enjoyy!

• 26 Januari 2013 - 11:53

HENK EN RIA :

HALLO JONGENS
    WAT MOOI ALLEMAAL ZO TE ZIEN ZIJN JULLIE VOLOP AAN HET GENIETEN .
    GEWELDIG WE BLIJFEN ZO GOED OP DE HOOGTE .
    GROETJES EN EEN KNUF VAN ONS .