Brissy and Noosa and Noosa and more Noosa - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Jochem en Koen - WaarBenJij.nu Brissy and Noosa and Noosa and more Noosa - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Jochem en Koen - WaarBenJij.nu

Brissy and Noosa and Noosa and more Noosa

Blijf op de hoogte en volg Jochem en Koen

29 Januari 2013 | Australië, Noosa Heads

Daar zijn we weer vanuit een inmiddels zonnig Noosa!!

Na ons afscheid van Surfers Paradise vervolgende we onze tocht richting het noorden. Next destination is Brisbane, een grote niet aan de kust gelegen stad.

Zondag, 20 januari:
De dag dat wij de bus pakte richting Brisbane. Rond 2 uur kwamen we aan bij ons hostel. Het was, net als in surfers, een hostel met een eigen bar. We mochten dus niet in het hostel onze eigen drank nuttigen. Dus na een lekker maaltje weer de straat op om Brisbane by night te bewonderen en op zoek te gaan naar een lekker drankje. Het probleem was; alles was dicht. Dus met de ziel onder de arm richting het hostel.

Maandag, 21 januari:
Als twee klaproosjes lekker uitgeslapen tot een uur of 11, blijkbaar was het dus nodig. De middag hebben we besteed met sightseeing. In een van Brisbane's parken ("South Park") bevind zich een kunstmatig strand/zwembad. Hier hebben we een lekkere duik genomen, en een paar baantjes getrokken en een poging gedaan wat echte surfmuscles te kweken, hadden we natuurlijk al, maar toch. Vervolgend naar "Kangaroo Point" gelopen, waar natuurlijk geen kangoeroes te vinden waren. Het bleek gewoon een rots midden in de stad met hier en daar een dikke lizzard. De hele middag zijn we overal openbare bbq's tegengekomen, dus hier kwam onze inspiratie vandaan om fixe inkopen te gaan doen en sinds lange tijd weer eens lekker vlees te gaan schranzen. Niet te stoppen door een lekkere tropische regenbui zijn we in de botanische tuinen uren opzoek geweest naar bbq's, die natuurlijk niet in een botanische tuin thuis horen, dus ook niet waren. Het pluspunt hieraan is dat we een hele zwerm vliegende honden hebben mogen zien met een spanwijdte van minstens een metert! Vervolgens hebben we de bbq's gevonden en zijn we bij een paar zeer vriendelijke Koreanen aangeschoven om onze vleeswaren te braden, waaronder onze allereerste KANGOEROE BURGERS!! Smaken als kangoeroe dus dan weten jullie natuurlijk waar we het over hebben. De Koreanen wilden het ook wel proeven dus we hebben, multiculti als we zijn, het een en ander uitgewisseld. Vervolgens hebben we de avond perfect afgesloten bij een alternatief theater en hier de rest van onze goon genuttigd onder het genot van goede gesprekken en oefenende acrobaten.

Dinsdag, 22 januari:
Vroeg opgestaan om wederom uit te checken en de trip te vervolgen naar Noosa, "Sunshine Coast", ontwetend op wat ons de komende dagen allemaal te wachten staat...
Na een hartelijk welkom van een grote dikke surinamer ("The Chief") in het hostel hebben we een gratis biertje genuttigd. Vervolgens zijn we uit wezen eten bij de KFC. Chique, maar dat paste wel in het budget, heerlijke chickenwings. Na ons culinaire diner hebben wij deelgenomen aan een pubquiz, waar we veel gratis bier gewonnen hadden, voor ons rijke backpackers dus een welkomme traktatie.

Woensdag, de dag van de waarheid, SURFING DAY, 23 januari:
Vroeg op om rond 9 uur aan onze eerste surfles te beginnen. Na wat uitlegen over het lezen van de golven, hebben we eerst de basistechnieken droog geoefend. Voelde al als de eerste overwinning haha. Daarna het water in om eventjes een paar golfjes te pakken. Makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk haha. Echter stonden we binnen het eerste uur al rechtop, Jochem eerder dan Koen, maar het begin is er! Check de foto's. Leuke ervaring en we denken wel dat we er geld mee kunnen verdienen. In de middag hebben we een mislukte zoektocht naar koala's gedaan. We hebben wel een gekko (soort hagedis) gezien en een plastic zwarte tor! S'avonds hebben we boodschappen gedaan voor de aankomende drie dagen die we op een camping in de everglades gaan spenderen.

Donderdag, 24 januari, Rainy day:
Vroeg uit de veren en voor de zekerheid, tegen de beginnende miezer, toch maar een regenjackie meegenomen. Eenmaal aangekomen bij de Noosa Discovery Everglades Tour kregen we twee waterdichte tonnen voor onze spullen. Met een grotere motorboot zijn we richting het beginpunt van de kanotocht gebracht, waar ons verteld werd dat het een self-guided tour was en dat er wellicht bullsharks in de rivieren zwommen. Op onszelf aangewezen en onze twaalf meedereizigers zijn we aan onze tocht begonnen. Tijdens het kanoen leerde we al snel iedereen kennen. Het leek ons wel een leuk gezelschap. Een ander pluspuntje was dat je waarschijnlijk net zo nat in de boot werd als wanneer we de tour zwemmend zouden doen. Toen we aankwamen in de nog steeds stromende regen moesten we eerst een droog plekje vinden om onze tent op te zetten. Na een barre zoektocht hiernaar hebben we een plek gevonden waar overdekte picknicktafels stonden. Hier konden we door middel van passen en meten onze tenten tussen proppen. Na alles geinstalleerd te hebben, deden we op initiatief van de schooljuf uit de groep een kennismakingsrondje. Uiteindelijk een gezellige middag gehad met veel verhalen en vragen over en weer. Daarna lekker primitief op een campingstelletje met 1 pit pasta gemaakt. S'avonds nog een kaartje gelegd en een gezellige avond gehad. Bij gebrek aan licht zijn we rond tien uur maar gaan slapen. Liggend op een betonne vloer met een matje van 1 cm dikte werd dit dus een slechte nacht.

Vrijdag, 25 januari, still rainy day:
We werden gewekt door het licht en de nog steeds aanhoudende regen. Officieel moesten we vandaag door naar onze volgende overnachtingsplek, maar door de droogte die hiervoor heerste, is deze plek afgesloten voor mogelijke bosbranden. Dus we mochten zelf bedenken wat we gingen doen en zijn met de helft van de groep door de regen iets verder de rivier opgevaren. Na een lekkere duik in de Noosa River zijn we weer omgedraaid in de nog steeds stromende regende om weer naar ons kamp te varen. Waar ons vervolgens de boodschap wachten dat we midden in een cycloon waren beland en moesten evacueren van de plaatselijke ranger (de boswachter). Dus alle vrouwen natuurlijk in paniek en wij rustig overgooiend met een rugbybal alles ingepakt en vervolgens de kano's weer in. Toch nog even vrolijk zijn we met de groep klassiekers zingend naar onze nieuwe slaapplek gevaren. We moesten overnachten in een krakkemikkig onbemand informatiecentrum aan de rand van Noosa Lake. Waar we de dag daarna opgehaald zouden worden.

Zaterdag, 26 januari, Australia Day, still still rainy day:
Vroeg in de ochtend werden we opgehaald om terug gebracht te worden naar het hostel. Eenmaal bij het hostel daalde het besef dat het Australia Day is! Een reden om de hele dag verplicht feest te vieren. Na een gratis bbq in het hostel, hebben we een powernapje gedaan en heeft Jochem de was gedaan. De eerste was in vier weken tijd. Met kleren aan douchen doet wonderen blijkbaar. Vervolgens hebben we met een internationaal gezelschap ingedronken voor de avond: een Turk, een Ier, Duitsers, Zweden, een Zwitser, Britten, en wij als Hollanders. Daarna weer genoten van nog een gratis bbq om vervolgens naar binnen te gaan voor een Baked Bean Wrestle Contest. Een worstelgevecht tussen schaarsgekleden dames in een klein opblaasbadje gevuld met bruine bonen in tomaten saus. De winnaar won maarliefst honderd dollar. Erg amusant en informatief;). Het vervolg van de avond was erg gezellig! Leuke mensen ontmoet en een perfect feestje gehad.

Zondag, 27 januari:
Met een klein katertje vroeg op om uit te checken en vervolgens op naar Peter Pan (het reisbureau), omdat we hebben gehoord dat de cycloon onze plannen in de war zou gaan schoppen. Er reden geen bussen, de straten waren ondergelopen, de telefoonlijnen waren facked en dus wij ook. Dus moesten we snel een slaapplekje zien te regelen anders werd het in de stromende regen slapen op het strand. Would be an adventure. We zijn naar een nieuw hostel binnen Noosa verhuisd. Met backpack en al de heuvel over om onze nieuwe hostel te zoeken in de (je raad het nooit) nog steeds stromende regen. Leuk hostel en weer wat mensen van onze kanogroep gesproken. Met zorgen en vragen in ons hoofd snel een supermarkt opgezocht, omdat die eerder ging sluiten wegens het slechte weer. S'avonds met een Brit uit onze kanogroep en wat nieuwe mensen een nieuw bierspel geleerd (boys gaan we even introduceren, goed spelletje!!). Bar sloot om 11 uur en wij waren kapot van de kanotocht, Australia Day en de onophoudende regen dus het bed in en lekker dromen over de zon haha!

Maandag, 28 januari:
Nog steeds geen bussen dus maar zo snel mogelijk een extra nachtje boeken. Die middag nog steeds in onzekerheid over het vervolg van onze reis "The Coastal Walk" in Noosa's National Park gedaan. Nadat we bij het infopunt naar koala's hebben gevraagd, bleken er gewoon twee hoog in de boom te hangen op de parkeerplaatsen. Heerlijke beestjes, niks doen, slapen, eten en in Australie wonen. Na wat spectaculaire uitzichten langs de kustwandeling, zijn we terug gegaan naar het hostel voor een rustig avondje.

Dinsdag, 29 januari, sunny day:
Nog steeds vast in Noosa, nog steeds geen bussen of ander transport en van meerdere bronnen vernomen dat de storm toch iets erger was dan verwacht. Mensen zijn hun huis kwijt, oogsten zijn vergaan, een boer is zijn 400 koeien verloren en heel brisbane staat blank. Dus nog maar twee nachtjes hier in Noosa bijgeboekt en we gaan nu ons Fraser Island ticket omzetten in een open ticket, zodat we daarvoor terug moeten komen, waar we wel de tijd voor hebben, dus een redelijke oplossing. We hadden nu namelijk al op Fraser Island moeten zitten. Het weer hier is inmiddels prima! Lekker dagje aan het strand gehad met twee Duitsers en nu op naar het avond eten.

We hopen dat jullie een beetje genoten hebben van dit regenachtige verslag. We beloven dat het volgende keer een en al zonnig is en jullie gaan daar maar voor duimen!!!!!

Love ya all,
en tot de volgende keer!!
xxxx

• 29 Januari 2013 - 12:34

Dat klinkt weer goed en regenachtig!
    Had al even aan jullie gedacht op Aussie dat en tijdens alle regen, maar zoals verwacht komt alles goed!

Hier ook alles zijn gangetje! Donderdag uit eten met onze nieuwe collega, Steffie! Dus ben benieuwd :)

• 29 Januari 2013 - 12:35

• 29 Januari 2013 - 12:35

• 29 Januari 2013 - 13:45

Bernadette Toonen-Rutjes:

Jos een keer was ook al leuk hoor!

• 29 Januari 2013 - 20:23

Willemien Toonen:

Hallo Jongens,
    Wat maken jullie niet allemaal mee!!!!!
    geweldig zo`n unieke reis en ook nog in allerlei weersomstandigheden ha ha
    en natuurlijk nationaliteiten genoeg, kun je de talen ophalen, ben benieuwd wat jullie straks voor een taal spreken.....
    geniet maar weer van het zonnetje en tot de volgende keer. Groetjes Willemien

• 29 Januari 2013 - 22:20

Jantine Toonen:

Klinkt weer goed mannen, ondanks het slechte weer! Hopelijk blijft het nu voorlopig droog zodat jullie reis weer volgens plan kan verlopen!
    Geen bullsharks gezien eigenlijk?

Veel plezier en tot mails of apps!!

Kus xx 10

• 30 Januari 2013 - 00:31

Irene En Cees:

Heee mannen, mooi verslag weer. Jullie houden het goed vol om de dagelijkse indrukken te beschrijven. Leuk voor de thuisblijvers, ook de foto's, gave skylines en vergezichten! En eindelijk die Koala, heb nog geen foto van een kangoeroe gezien, behalve dan die op jullie bord. Of heb ik iets gemist? En wat een weer zeg... wel goed om te horen dat jullie niet weggespoeld zijn. Was hier ook dik op het nieuws, en daar mochten jullie allemaal deel van uitmaken...

Boys, veel plezier met de komende activiteiten,
    groetjes, Irene en Cees

• 30 Januari 2013 - 11:35

Marcorette En Maikel:

Hoi, Hoi,
    Wat een nat verslag, droog geschreven, heerlijk om te lezen!
    Ik hoop dat jullie nu wat zonnige dagen krijgen, zodat jullie weer verder kunnen.
    Veel plezier!
    Warme groet, Men M

• 31 Januari 2013 - 16:30

(Ome) Jan Rutjes:

Hallo Jochem en Koen.
    Ook ik lees regelmatig jullie belevenissen. Ik vind het leuk om jullie verslagen te lezen, mede omdat ik soms dingen herken die ik in Australië heb meegemaakt. O.a. de Koala's en de openbare bbq's. De verslagen worden goed geschreven, zodat ze met plezier te lezen zijn. Ook de foto's zijn geweldig. Soms denk ik, ik ga nog een keer terug, maar de reis is erg lang. Ervaar nog mooie dingen en geniet er van. Heel veel plezier en pas op jezelf. Groetjes

• 04 Februari 2013 - 19:49

Raymond,Marja En Jennifer:

Hallo Koen en Jochem,
    Erg leuk om iedere keer jullie reisverslagen te lezen. Wat 'n avonturen.
    Terwijl jullie in korte broek en t-shirt lopen kleden wij ons hier dik aan tegen de kou.
    Geniet ervan down under!!!!
    Groetjes uit Schiedam van Raymond, Marja, Jennifer en Oma.